6.GUIA

JUSTIFICACIÓ

Cada curs escolar molts alumnes vam de colònies. Normalment, és el mestre que decideix on anar i organitzar tot el que és necessari per dur a terme aquest parell de dies de convivència.
Però, per què no deixar al alumnes (per petits que siguin) que participin en aquesta organització? Per què no són ells mateixos que decidesquin on anar? què s'ha de dur?.... d'aquesta forma aconseguirem alumes més autònoms i més competens.
Aquesta webquest preten ajudar als infants del darrer curs d'Educació Infantil i primer Cicle de Primària a organitzar amb èxit unes colònies escolars a l'Illa de Menorca.


OBJECTIUS 


CONEIXEMENT DE SI MATEIX I AUTONOMIA PERSONAL

  • Realitzar, de manera cada cop més autònoma, activitats habituals i tasques senzilles per resoldre problemes de la vida quotidiana, augmentant el sentiment d’autoconfiança i la capacitat d’’iniciativa, i desenvolupant estratègies per satisfer les seves necessitats bàsiques, per organitzar el treball  comprovar nous aprenentatges.
  • Adequar progressivament el propi comportament a les necessitats i requeriments dels altres, desenvolupant actituds i hàbits de respecte, col·laboració i responsabilitat, evitant comportaments de submissió o domini.

CONEIXEMENT DE L’ENTORN

  • Relacionar-se amb els altres, de forma cada cop més equilibrada i satisfactòria, interioritzant progressivament les pautes de comportament social acceptades col·lectivament i ajustant-hi la pròpia conducta.
  • Iniciar-se en les habilitats matemàtiques i en el seu llenguatge a patir de situacions significatives, manipulant funcionalment elements i col.leccions, identificant-ne atributs i qualitats, i establint relacions d’agrupament, classificació, comparació, ordre i quantificació.
  • Descobrir alguns aplicacions de la matemàtica en la realitat quotidiana i participar de forma activa en les experiències, plantejat i verificant hipòtesis de solució  de situacions i aportant estratègies personals de resolució.

LLENGUATGE: COMUNICACIÓ I REPRESENTACIÓ

  • Utilitzar la llengua com a instrument de comunicació, de representació, aprenentatge, plaer i expressió, i valorar la llengua oral com un mitjà de relació amb els altres i de regulació de la convivència
  • Espressar emocions, necessitats, sentiments, desitjos,idees i fantasies mitjançant la llengua oral i a través d’altres llenguatges, triant el que millor s’ajusti a la intenció i a la situació i servint-se de forma progressiva del gest, el moviment, paraules, imatges, sons...
  • Adquirir progressivament els recursos conversacionals necessaris per a la comunicació amb els altres, augmentant el bagatge lèxic. i ajustant cada cop més el missatge als diferents contextos i interlocutors.
  • Comprendre les intencions i missatges d’altres fillets i filletes i adults, adoptant una actitud positiva envers la llengua.
  • Iniciar-se en el usos socials de la lectura i l’escriptura explorant el seu funcionament en contextos significatius i valorant-les com a instrument de comunicació, informació i plaer.
  • Iniciar-se en la utilització de les tecnologies de la comunicació i la informació com a recurs d’aprenentatge, recerca, d’expressió i transformació.


ORGANITZACIÓ 

Aquesta webquest està pensada per a desenvolupar-se a Educació Infantil 5 anys i Cicle Incial.
Es treballarà en grups de 4/5 alumnes. Es recomana organitzar molt bé l'escriptori de l'ordinador de forma que sigui fàcil localitzar la icona per accedir a la webquest.
Com a aquesta etapa encara no són experts en la lectura i es vol aconseguir la màxima autonomia en la navegació a través de la webquest s'ha inclòs l'ajuda de so a través de l'aplicació voki, on els personatges actuen com a motivació i fil conductor del projecte.
  
L'organització del projecte es realitzarà de la següent forma:

1 sessió per a la presentació de la webquest (amb canó de projecció) (Gran grup)
2 sessions per a cadascun dels grups per a la recerca, transformació de la  informació.
1 sessió d'valuació on cada grup exposarà  a la resta de companys els resultats obtinguts.

Amb tota la informació obtinguda pels alumnes, la mestra elabora el full d'informació per a les famílies.

TEMPORALITZACIÓ

Es calcula que seran necessàries aproximàdament un total de 10/12 sessions. Ara bé, com treballam amb fillets d'educació infantil, sabem que el temps ve determinat pel seu ritme i capacitat d'atenció i aquestes sessions podrien ser unes quantes més.



RECURSOS I MATERIAL

A l'aula ha d'haver un racó d'ordinador que disposi d'un ordinador amb conexió a internet i accés a una impressora.
A més també necessitarem en moments puntuals un canó de projecció i una pantalla.



AVALUACIÓ

Els alumnes fan la seva pròpia autoavaluació comprovant si saben respondre a les preguntes que els hi fan el monitors. Per fer-ho hauran d'imprimir aquest document.
El mestre avaluarà el progrès dels alumnes principalment a través de l'observació directa i sistemàtica de de cada fillet. Valorant la seva actitud davant les tasques, el seu grau d'implicació a l'hora de treballar i l'adquisició del coneixements.
Per dur a terme aquesta observació us proposam aquest full de registre o rúbrica

A més de l'observació de cada fillet/a també hem d'anar observant i valorant de forma progressiva i continuada l'evolució del projecte, el plantejament i desenvolpament de les activitats,....perquè ja sabem que cada grup classe és diferent i talvegada la proposta que s'ha  fet s'hagi d'anar adaptant en alguns aspectes a les necessitats i possibilitats del vostre grup d'alumnes.
La finalitat de l'avaluació ha de ser sempre la millora de la pràctica docent i educativa.